مریم اراک

درباره‌ی کتاب خودت باش دختر

کتاب خودت باش دختر نوشته‌ی ریچل هالیس
این کتاب را می‌توان جزو کتاب‌های انگیزشی قرار داد اما تفاوت آن با کتاب‌های انگیزشی در باید‌ها و نباید‌های تکراری و کلیشه‌ایست.
نویسنده سعی دارد به طور ملوس با مثالهایی از زندگی شخصی خود و تجربیاتی که از سر گذرانده به ما یادآوری کند که ما فقط یک بار به این دنیا میاییم و بدانیم که فرصت زندگی محدود است، به خودمان احترام بگذاریم تا دیگران هم به ما احترام بگذارند. ما لایق بهترین‌ها هستیم. هیچ گاه به کم قانع نشویم، از چیزی که هستیم خجالت نکشیم. اگر چاقیم، اگر شکممان ترک زایمان دارد یا هر آنچه در ظاهر برای دیگران شاید ناخوشایند باشد برای ما قابل ستایش است زیرا این بدن ماست که تا آخرین لحظه همراهمان است.
ریچل می‌گوید شادی در جهان وجود دارد ما فقط باید آن را برای زیستن انتخاب کنیم. وقتی خود را درک کردید می‌توانید به کارهای بزرگی دست یابید.
نویسنده در قسمتی از کتاب به این اشاره می‌کند، دروغ‌هایی که عوام در ذهن ما جای داده‌اند را هرگز باور نکنیم، این دروغ‌ها باعث کم شدم عزت نفس و اعتماد به نفس در شما می‌گردند. به خودتان بقبولانید که باید خودم را فقط و فقط با خودم در شرایط یکسان مقایسه کنم و سعی کنم بهترین نسخه از خودم باشم.
شما فردی مبارز و شجاع هستید پس قدر خود را بدانید.

اشتراک گذاری

3 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب

یادداشت های روزانه

نرگس